torstai 7. tammikuuta 2010

Bleed it out


Pitihän se meikäläisenkin blogi luoda, kun kaikilla muillakin tuntuu olevan. Ballelle kiitos kannustuksesta. :)

Mitähän mä tähän selittäisin...? Kaikkia varmaan kiinnostaa hirveesti, miten mun päivä on menny, mut kerron kuitenki. Aamulla oli pakkasta sellaset -25, joten, toista kertaa elämässäni, menin kouluun bussilla ja olin aiheuttaa bussikuskille hermoromahduksen maksamalla matkani mahdollisimman pienillä kolikoilla. Ei sillä ukolla tosin kiire näyttänyt olevan, rauhallisesti laskeskeli viisisenttisiä ja tihrusteli kymmen-, kakskyt- ja viiskytsenttisiä oikein läheltä ja pitkään ja sanoi viimein, että siinä on kymmenen senttiä liian vähän. Olin laskenut rahat neljä kertaa, joten sanoin vain "Kyllä mä olin laskevinani, että siinä on...". Viimein, pysäkillä tuhlattujen parin minuutin jälkeen, se tulosti mulle kuitin ja livahdin peremmälle etsimään paikkaa. Ja koska oon melkein viimenen, joka bussiin nousee, olin suorastaan onnekas, että löysin paikan.

Koulussa meni niinku ennenkin. Se on vaan niin vanha ja pas... öhm, surkea paikka, eikä kukaan osaa vääntää siellä LÄMPÖÄ ISOMMALLE, joten hytistiin kaikki sitten viiskytluvun koulurakennukseen kahlittuina seittemän tuntia. Saatiin kuulla, et ens tiistaina on kemiasta koe. Ah, ihana laskeutuminen arkeen joululomalta. <3 Onneks oli sentään mun oma Jaakoppi (=Jacob Black) Janne lämmittämässä. ;D

Koulun jälkeen meinasin myöhästyy bussista, mut juosten ehdin kuitenkin. Kerkesinpä vielä kaivella lompakkonikin laukusta, kun bussikuski selin minuun viittoili viereiseltä laiturilta ajamaan lähteneelle bussikuskille vitsaillen ja rannekelloaan näyttäen, että tämä oli ilmeisesti myöhässä aikataulusta. Pienet rahat loppuivat aamulla kuskin helpotukseksi (vaikka eri kuski olikin), joten maksoin euron ja kahden euron kolikoilla niin, että sain kymmenen senttiä takaisin. Ja tietenkin heitin sen kymmensenttisen bussin lattialle. Ääh, what ever. Poimin kolikon ja liukastelin etupenkille istumaan. Ja heti tekstaamaan päivän kuulumisia serkulleni Tatille (=Anna). Ja niin oli koulupäivä jälleen pulkassa.

Saa nähdä millainen keli on huomenna. Aika varmaan menen taas bussilla, en jaksa pyöräillä ja ihastuin bussin helppouteen. <3 Vaikka joudunkin olemaan sosiaalisessa kanssakäymisessä bussikuskin kanssa (olen nimittäin niin ujo, että lähes kuolen sellaisissa tilanteissa) ja vaikka bussi aamuisin onkin täpöten täynnä (kammoan myös suuria ihmisjoukkoja, mikä ei varmaan yllätä...), on se silti pyöräilyä ja kävelyä parempi vaihtoehto.

Pitää alkaa raahautua kohti suihkua ja sitten vähitellen nukkumaan. Sitä ennen pitäis tosin jaksaa tehä matikanläksyt, saa nähä tuleeko niistä mitään, kun en jaksa (taaskaan) keskittyä...

Niin, ja hyvää uutta vuotta kaikille näin jälkeenpäin! Toi kuva on otettu Torniosta, polttivat siellä tollasen 2010-kyltin, kuten myös parinsadan metrin päässä Haaparannan puolella Ruotsin aikaan. :)

2 kommenttia:

♥ Hit Me Baby One More Time! ♥